Kursdeltakerne bør organisere kollokvier for å diskutere øvelser og pensum. Erfaring har vist at egenorganiserte kollokviegrupper er en av de mest effektive måter å lære seg dette faget på. Kurslederne er meget positiv til å besvare konkrete spørsmål og diskutere problemstillinger som kollokviedeltakerne finner behov for å ta opp.
Uke | Dato forelesninger | Tema forelesninger | Øvelse |
35 | 26.8.02/27.8.02 | Motivasjon og oversikt/2.1-2.4 | |
36 | 3.9.02/5.9.02 | 2.4-2.5 | |
37 | 9.9.02/10.9.02 | 2.6,3.1 | 1 12.9.02 |
38 | 16.9.02/17.9.02 | 3.1-3.4 | 2 19.9.02 |
39 | 23.9.02/24.9.02 | 3.5-3.6/4 | 26.9.02 |
40 | 30.9.02/1.10.02 | 5.1-5.2.1 | 3 3.10.02 |
41 | 7.10.02/8.10.02 | 5.2/5.3-5.5 | 4 10.10.02 |
42 | 14.10.02/15.10.02 | 5.6-5.10, 6.1 | 5 innlevering mandag 28.10. kl. 1415 |
43 | 21.10.02/24.10.02 | 6/7.1-7.5.1 | |
44 | 28.10.02/29.10.02 | 7.5.1-7.5.3/7.5-7.7 | 6 31.10.02 |
45 | 4.11.02/5.11.02 | 9.1-9.2 | 7 7.11.02 |
46 | 11.11.02/12.11.02 | 9.2-9.4/9.5-9.10 | 8 14.11.02 |
47 | 18.11.02/19.11.02 | 10/spørretime | 9 21.11.02 |
48 | 10 28.11.02 | ||
49 | 4.12.02 | Eksamen |
Det er dessuten satt sammen et utdrag fra tidligere eksamener for å gi et inntrykk av hva et eksamenssett kan gå ut på.
Vi vil tilby en øvelse med skriftlig innlevering og retting med direkte tilbakemelding til den enkelte.
En skriftlig eksamensform gir anledning til å vise problemløsningsevne i tillegg til kjennskap til definisjoner og teorem innen feltet. Også evne til å gjennomføre bevis og forstå nye definisjoner kan bli testet. Den rimelig lange tiden til rådighet gir anledning til refleksjon omkring faget med utgangspunkt i de konkrete oppgavene som gis. Løsning av oppgaver gjennom semesteret er en nødvendig trening til denne eksamensformen, og oppgavetypen til eksamen vil minne om de som blir levert ut i løpet av semesteret. Det å diskutere ulike løsningsmetoder for oppgaver og søke råd og hjelp hos hverandre, gruppeleder eller kursansvarlig fremmer også god innlæring av stoffet.