Freeflight Design Shop Forum - TIPS

 


Hvordan lage Water Rudder i GMAX

Prepared by Chris on Monday, 12 November 2001

 

Grunnleggende tutorial for hvordan bruke rudder_water_rotate og & rudder_water_deploy sammen brukes disse for animering i GMAX

Water rudders er laget av deler med prefikser av rudder_water_deploy og rudder_water_rotate.

  1. Lag en del som skal være finnen til rudderen og kall den rudder_water_rotate
  2. Forsikre deg at pivot-punktet er hvor det skal være
  3. Lag en keyframe animasjon over en tid på 100 hvor den første key har finnen rotert helt til høyre og den siste har den rotert helt til venstre .
  4. Lag en del som skal hengselen og kall den rudder_water_deploy
  5. Link finnen til hengselen
  6. Lag en keyframe animasjon for hengselen over en tid på 100 hvor første key har hengselen i nedfelt posisjon og den andre i opp-posisjon

 


Back to TIPS

The Freeflight Design Shop Forum is maintained with WebBBS 2.25.